Starbucks’ta panik: Satışlar küresel ölçekte düştü, yeni CEO zor bir sınavda
29 Eylül’de sona eren çeyrekte, küresel satışlar yüzde 7 geriledi. ABD’de bu düşüş yüzde 6 iken, Çin’de yüzde 14’e kadar ulaştı. Bu olumsuz tablo karşısında Starbucks, yıl sonuna kadar olan mali hedeflerini askıya aldı.
NEDEN BU DÜŞÜŞ?
Gelişmeler Çarşamba günü hisselerde yüzde 5’e yakın bir kayba yol açtı. Niccol, mali performansın şirkette köklü bir strateji değişikliğinin gerektiğini açıkça ortaya koyduğunu söyledi.
Göreve başlamasının ardından geçen yaklaşık bir ayda tespit ettiği başlıca sorunlar arasında, aşırı karmaşık menü, mağazalardaki personel yetersizliği ve içecek ile yiyeceklerin fiyatlandırması yer alıyor.
ESAS SORUN NEDİR?
Ancak esas sorun, bütün dünyada kahve zincirlerinin olan Starbucks’ın İsrail’e yaptığı destekler sonrasında boykot edilmesi.
İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları nedeniyle protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalan şirketlerden biri olan Starbucks’ın finansal sonuçları, son üç çeyrekte olumsuz etkilenmişti.
HEDEFLERDE DÜŞÜŞ
Kahve zinciri, geçen yıl ekim-aralık döneminde, kısmen Orta Doğu’daki mağazalardaki satışların olumsuz etkilenmesi nedeniyle yıllık satış tahminini aşağıya çekmişti.
Şirketin geliri, ocak-mart döneminde yüzde 2 azılırken, küresel satışları yüzde 4 azalışla 2020 sonunda bu yana ilk düşüşünü kaydetmişti. Starbucks, nisan-haziran döneminde de küresel satışlarının yüzde 3 gerilediğini bildirmişti. Starbucks, tam mali raporunu 30 Ekim’de açıklayacak.
PAZARLAMA STRATEJİSİNDE DEĞİŞİKLİK
Yeni CEO’nun yaptığı en büyük değişikliklerden biri, pazarlama stratejisini yeniden şekillendirmek oldu. Starbucks, son dönemde el yapımı kahve içeceklerinin ses ve görselliğine odaklanan ASMR benzeri reklam kampanyaları başlattı.
Ayrıca, sadakat programı üyelerine yönelik pazarlamadan genel müşteri kitlesine yönelik reklamlara geçiş yaptı.